E-ügyintézés

E-ügyintézés az önkormányzatok szolgálatában

A modern közigazgatás alapfeltétele, hogy az állam, így az önkormányzatok is minél több szolgáltatásukat elektronikus formában biztosítsák az állampolgárok számára. Az ASP alkalmazásszolgáltatás leveszi az önkormányzatok válláról az ehhez szükséges IT-infrastruktúra és a hozzá kapcsolódó alkalmazások kiépítésének és fenntartásának költségeit. A fejlesztés egy újabb mérföldkőnek számít a valódi szolgáltató állam megteremtése felé vezető úton.

Az ASP korszerű informatikai megoldásokat ad az önkormányzatok kezébe, lehetővé téve, hogy a helyhatóságok e-közigazgatási szolgáltatásokat nyújtsanak a helyi lakosság és a vállalkozások számára. Szolgáltatásai közé tartozik a gazdálkodási rendszer, az ingatlan-vagyonkataszter rendszer, a helyi adórendszer, az iratkezelő rendszer, az önkormányzati portál és az ipari és kereskedelmi rendszer.

Az ASP egyszerre biztosít előnyöket az önkormányzatoknak, a helyi lakosoknak és vállalkozásoknak, valamint a fenntartó államnak.

Míg az állampolgárok és vállalkozások korszerű és egységes e-közigazgatási szolgáltatásokat használhatnak, addig a helyhatóságok a feladataik ellátását és belső működésüket támogató, a legkorszerűbb felhő-technológián alapuló rendszerhez jutnak, amelynek kiépítése és üzemeltetése nem igényel ráfordítást a helyi költségvetéséből.

Az Önkormányzati ASP bevezetésének köszönhetően önkormányzatuk/hivataluk kapcsolódott a digitális közigazgatás rendszeréhez, így az ügyfelek számára kényelmi funkcióként biztosított az online, elektronikus ügyintézés. Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19) Korm. rendelet 37. § alapján az önkormányzatok, mint elektronikus ügyintézést biztosító szervek
kötelesek tájékoztatni ügyfeleiket az elektronikus ügyintézés lehetőségeiről.Az önkormányzati elektronikus ügyintézést népszerűsítő kommunikációs csomag részeként, elsőként 2019 tavaszán tájékoztató újságcikkek kerültek kiküldésre az ASP-hez csatlakozott
önkormányzatokhoz. Ezek kiegészítéseként mostanra elkészültek a rövid, egyperces animációs kisfilmek is, amelyek egy-egy, a mindennapi életben is előforduló szituáción keresztül mutatják be a korábbi, esetenként időigényes vagy fáradságos személyes ügyintézés kényelmes, online
alternatíváját.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

 

Az önkormányzati kötelező tájékoztatók elkészítéséhez segítséget nyújt a https://alkalmazaskozpont.asp.lgov.hu honlapon elérhető következő két dokumentum:

elugy_elektronikus_ugyintezes_az_onkormanyzati_hivatali_portalon_2019.10.26_0

elugy_elektronikus_urlap_kitoltesevel_kezdemenyezheto_eljarasok_2019.09.16

 

 

 

 

 

Comments are closed.